שוק מנועי השוואת המחירים בישראל אשר החל פעילותו לפני כשלוש שנים, הפך בחודשים האחרונים לשוק תחרותי המציג בפני בעלי החנויות המפרסמים מגוון של אלטרנטיבות ראויות.
מתוך מחקר שנערך לאחרונה, להלן הנקודות העיקריות המבדילות את מנועי השוואת המחירים השונים, נקודות חוזק וחולשה:
• שוק מנועי השוואת המחירים בישראל הנו שוק מצומצם בו משתתפים כיום כ-6 שחקנים, ברמות שונות.
• מבחינת תמחור, שני משתנים הנבחנים בבחינת ספק השוואת מחירים הם: עלות לקליק, מינימום חודשי (מחיר אותו חייבת החנות לשלם, גם אם לא קיבלה כמות מספקת של קליקים), ומכסימום חודשי (אפשרות לקביעת המכסימום להוצאה).
• השחקן הגדול ובעל החשיפה הגבוהה ביותר - זאפ, גובה את המחיר הגבוה ביותר לקליק (40 אגורות).
• זאפ נהנה מחשיפה לכמות גולשים הגדולה ביותר, וזאת באמצעות שיתופי תוכן עם אתרים גדולים וחזקים ברשת (דפי זהב, סטרט, ynet(. בהתאם, בזאפ ניתן גם למצוא את כמות המפרסמים והמצורים הגדולה ביותר, דבר היוצר רמה גבוהה יותר של תחרות בין המפרסמים (החנויות) באתר.
• זאפ גובה את התשלום הגבוה ביותר לקליק מבעלי החנויות, ואינו מספק רמה גבוהה של שירות לבעלי החנויות בתמורה לכך - לא בממשק הניהול הבסיסי ביותר שלו, ולא במענה לפניות טלפוניות.
• פרייסר שהנו השחקן החדש ביותר בתחום קבע רף כניסה (מינימום חודשי) שהנו כפול מזה של זאפ, ומציב אותו כמנוע השוואת מחירים למפרסמים בסדר גודל בינוני ומעלה.
• יתר השחקנים אינם מגבילים את הסכום המינימלי להשתתפות במנוע.
• פרייסר הנו מתחרה חדש אשר נכנס לתחום במטרה לשנות את חוקי המשחק בשוק. האתר הנו בגרסאת הרצה, ומבדיקתנו זו, נראה כי יש לו יתרון ברמת ואפשרויות השירות לבעלי החנויות, אולם הוא אינו נהנה מיתרון בעיצוב הממשק.
• מבחינת השירות לגולשי האתר, יתרונם של פרייסר ובזמן על זאפ הנו ביכולת מעקב אחר מכירות פומביות בזמן אמת.
• מבחינת ממשק למשתמש ונוחות גלישה וחיפוש, לא הציב פרייסר סטנדרט חדש, ואובחן כבעל רמת אטרקטיביות ממשק נמוכה מזו של זאפ.
• בזמן הנו המתחרה השלישי בגודלו מבחינת כמות גולשים ומוצרים. יתרונותיו של בזמן הנם טכנולוגיים, כאשר זהו האתר היחיד אשר מספק יכולות קריאת המוצרים בRSS, ואפשרות טיקרים ועדכונים דינמיים אותם יכולים בעלי אתרים להציג באתרם. חסרונו המרכזי של בזמן הנו בעיצוב דל ולא אטרקטיבי למשתמש.
• מחירי הפרסום בבזמן הנם נמוכים במעט מאלה של פרייסר, והוא אינו גובה מינימום חודשי מהחנויות. זהו האתר היחידי בו יכול בעל החנות לשלוט בתקציב שהוא מוציא באופן מיידי ומקוון וברמה יומית.
• חסרונו המרכזי של בזמן הנו בעיצוב דל ולא אטרקטיבי למשתמש.
• מבחינת נוכחות ברשת, מקבל אתר בזמן את כמות ההפניות הגבוהה ביותר לעומת מתחריו, פרט לאתר דפי זהב, אשר לא ניתן לבודד את כמות ההפניות אל מנוע השוואת המחירים שלו.
• אתר 4price הנו בעל כמות מוצרים וחנויות נמוכה יחסית, כמו גם נוכחות דלה מאוד באזכורים ברשת. אתר 4price הנו היחידי הגובה דמי חיבור בסך 180 ש"ח, אשר מוחזרים עם 1000 ההקלקות הראשונות.
• עם זאת, יתרונותיו המשמעותיים של אתר 4price הנם בעיצוב הממשק הנוח והאטרקטיבי ביותר, העלות הנמוכה ביותר לקליק שמציע אתר כלשהו, ואפשרות למודל תשלום לפי מכירה.
• אתר getprice אינו מציג יתרונות או חסרונות משמעותיים באף אחד מהתחומים הנבדקים, לא מבחינת מחיר, ממשק למשתמש, כמות מוצרים, או שירות לבעלי חנויות.
בבחירת מנוע השוואת מחירים, יש לקחת בחשבון גורמים אלה, ואחרים. אין בתוכן רשומה זו משום המלצה לאופן פעולה או לספק נבחר.
מתוך מחקר שנערך לאחרונה, להלן הנקודות העיקריות המבדילות את מנועי השוואת המחירים השונים, נקודות חוזק וחולשה:
• שוק מנועי השוואת המחירים בישראל הנו שוק מצומצם בו משתתפים כיום כ-6 שחקנים, ברמות שונות.
• מבחינת תמחור, שני משתנים הנבחנים בבחינת ספק השוואת מחירים הם: עלות לקליק, מינימום חודשי (מחיר אותו חייבת החנות לשלם, גם אם לא קיבלה כמות מספקת של קליקים), ומכסימום חודשי (אפשרות לקביעת המכסימום להוצאה).
• השחקן הגדול ובעל החשיפה הגבוהה ביותר - זאפ, גובה את המחיר הגבוה ביותר לקליק (40 אגורות).
• זאפ נהנה מחשיפה לכמות גולשים הגדולה ביותר, וזאת באמצעות שיתופי תוכן עם אתרים גדולים וחזקים ברשת (דפי זהב, סטרט, ynet(. בהתאם, בזאפ ניתן גם למצוא את כמות המפרסמים והמצורים הגדולה ביותר, דבר היוצר רמה גבוהה יותר של תחרות בין המפרסמים (החנויות) באתר.
• זאפ גובה את התשלום הגבוה ביותר לקליק מבעלי החנויות, ואינו מספק רמה גבוהה של שירות לבעלי החנויות בתמורה לכך - לא בממשק הניהול הבסיסי ביותר שלו, ולא במענה לפניות טלפוניות.
• פרייסר שהנו השחקן החדש ביותר בתחום קבע רף כניסה (מינימום חודשי) שהנו כפול מזה של זאפ, ומציב אותו כמנוע השוואת מחירים למפרסמים בסדר גודל בינוני ומעלה.
• יתר השחקנים אינם מגבילים את הסכום המינימלי להשתתפות במנוע.
• פרייסר הנו מתחרה חדש אשר נכנס לתחום במטרה לשנות את חוקי המשחק בשוק. האתר הנו בגרסאת הרצה, ומבדיקתנו זו, נראה כי יש לו יתרון ברמת ואפשרויות השירות לבעלי החנויות, אולם הוא אינו נהנה מיתרון בעיצוב הממשק.
• מבחינת השירות לגולשי האתר, יתרונם של פרייסר ובזמן על זאפ הנו ביכולת מעקב אחר מכירות פומביות בזמן אמת.
• מבחינת ממשק למשתמש ונוחות גלישה וחיפוש, לא הציב פרייסר סטנדרט חדש, ואובחן כבעל רמת אטרקטיביות ממשק נמוכה מזו של זאפ.
• בזמן הנו המתחרה השלישי בגודלו מבחינת כמות גולשים ומוצרים. יתרונותיו של בזמן הנם טכנולוגיים, כאשר זהו האתר היחיד אשר מספק יכולות קריאת המוצרים בRSS, ואפשרות טיקרים ועדכונים דינמיים אותם יכולים בעלי אתרים להציג באתרם. חסרונו המרכזי של בזמן הנו בעיצוב דל ולא אטרקטיבי למשתמש.
• מחירי הפרסום בבזמן הנם נמוכים במעט מאלה של פרייסר, והוא אינו גובה מינימום חודשי מהחנויות. זהו האתר היחידי בו יכול בעל החנות לשלוט בתקציב שהוא מוציא באופן מיידי ומקוון וברמה יומית.
• חסרונו המרכזי של בזמן הנו בעיצוב דל ולא אטרקטיבי למשתמש.
• מבחינת נוכחות ברשת, מקבל אתר בזמן את כמות ההפניות הגבוהה ביותר לעומת מתחריו, פרט לאתר דפי זהב, אשר לא ניתן לבודד את כמות ההפניות אל מנוע השוואת המחירים שלו.
• אתר 4price הנו בעל כמות מוצרים וחנויות נמוכה יחסית, כמו גם נוכחות דלה מאוד באזכורים ברשת. אתר 4price הנו היחידי הגובה דמי חיבור בסך 180 ש"ח, אשר מוחזרים עם 1000 ההקלקות הראשונות.
• עם זאת, יתרונותיו המשמעותיים של אתר 4price הנם בעיצוב הממשק הנוח והאטרקטיבי ביותר, העלות הנמוכה ביותר לקליק שמציע אתר כלשהו, ואפשרות למודל תשלום לפי מכירה.
• אתר getprice אינו מציג יתרונות או חסרונות משמעותיים באף אחד מהתחומים הנבדקים, לא מבחינת מחיר, ממשק למשתמש, כמות מוצרים, או שירות לבעלי חנויות.
בבחירת מנוע השוואת מחירים, יש לקחת בחשבון גורמים אלה, ואחרים. אין בתוכן רשומה זו משום המלצה לאופן פעולה או לספק נבחר.
מיכל א. הנה משווקת את אתר גטאיט - קניות, מכירות פומביות, מכירות קבוצתיות והשוואת מחירים באינטרנט.
http://www.getit.co.il
http://www.getit.co.il